pdf 3385Raport final de implementare-CNFIS-FDI-2023-F-0138.pdf

 

O1. Modernizarea a 2 baze de practică folosite pentru pregătirea profesională dar și pentru activități ce vor contribui la starea de bine a cel puțin 300 studenți ai UBc.

O1. A1, A2, A3, A4. Lucrările de întreținere, modernizare și dezvoltare necesare asigurării unei formări practice de calitate superioară pentru 2 baze de practică cu suprafețe de 200 mp, respectiv 220 mp, s-au desfășurat în perioada aprilie – septembrie. Aceste lucrări au constat în reparații și zugrăveli la pereți laterali și tavan, igienizarea substraturilor și înlocuirea pardoselilor cu superfețe adecvate activităților practice desfășurate în aceste spații, renovarea vestiarelor și grupurilor sanitare. S-au achiziționat materiale (pulstestere, tensiometre cu EKG, dinamometre electronice de mână, laptop), teste de evaluare și aplicații educaționale (Kit QOLI 30x  Quality of Life Inventory, Kit HDI Hamilton Depression Inventory, Kit STAI-Y State-Trait Anxiety Inventory) pentru cele 2 baze de practică.

 

O2 Realizarea unui set de instrumente practice, inclusiv aplicații care să permită creșterea calității vieții și a echilibrului ocupațional pentru cel puțin 300 studenți ai UBc în contextul formării profesionale. Studenții vor avea acces la instrumente, inclusiv digitalizate, ce pot fi personalizate astfel încât să adopte un stil de viată sănătos.

O2. A5, A6, A7, A8. În perioada aprilie-iunie s-a creat un instrument de screening, în format digital, pentru identificarea dificultăților de ordin ocupațional, emoțional și fizic ale studenților UBc. Instrumentul https://forms.office.com/e/Nsqj9zbJWD a fost pus la dispoziția a 327 de studenți în luna noiembrie pe platforma Microsoft Teams în cadrul echipei „FDI ModernInfraStud@UBc 2023”. S-a realizat o aplicație „EChivita”, disponibilă pe pagina proiectului https://mis.ub.ro/, care să permită accesul facil la instrumente cu ajutorul cărora să fie autoevaluată calitatea vieții și a echilibrului ocupațional, în perioada aprilie-iunie. Această aplicație a fost testată și îmbunătățită permanent astfel încât să fie funcțională și utilă studenților UBc dar și publicului general, începând din luna iunie până în noiembrie. S-a elaborat un toolkit multidimensional care să conțină resurse pentru desfășurarea de activități fizice, psihologice și ocupaționale, resurse pentru activități profilactice și corectiv-recuperatorii pentru studenții din grupul țintă, în perioada iunie-octombrie, pus la dispoziția studenților în noiembrie pe echipa „FDI ModernInfraStud@UBc 2023” de pe platforma Microsoft Teams.

 

O3. Realizarea unui hub cu resurse pentru activități practice și de cercetare ce vor fi folosite în cadrul activităților didactice asistate și pentru elaborarea de lucrări științifice

O3. A9, A10, A11, A12, A13. S-a realizat un hub cu resurse pentru activități practice și de cercetare pe echipa „FDI ModernInfraStud@UBc 2023” – Files, de pe platforma Microsoft Teams. Pe toată perioada de implementare a proiectului s-au integrat elemente de evaluare, proiectare și intervenție, resurse adiacente, s-au creat bazele de date cu rezultatele obținute în urma procesului de screening și a intervențiilor, s-a introdus setul de instrumente incluse în toolkit, s-a creat un folder cu resurse bibliografice și video.

 

O4. Formarea a 40 de studenți și 15 cadre didactice din UBc pentru a-și dezvolta, perfecționa și pune în practică un set de competențe care implică o abordare centrată pe client din perspectivă interprofesională și multidisciplinară.

O4. A14, A15, A16, A17, A18, A19, A20. Au fost formați 15 profesori din perspectiva human centred design într-un atelier de lucru desfășurat în luna iulie. 40 studenți au fost formați pentru a dobândi competențe specifice intervențiilor multidisciplinare, interprofesionale și personale, în 2 ateliere de lucru, în octombrie-noiembrie. În luna noiembrie s-au identificat 40 studenți din GT ca având dezechilibre ocupaționale, fizice sau emoționale care au beneficiat de evaluare individualizată. În urma activității de evaluare, în noiembrie, s-au elaborat și aplicat 40 planuri de intervenție personalizată, desfășurându-se activități practice adaptate particularităților de grup. La finalul aplicării programelor personalizate, studenții care au beneficiat de intervenție au fost evaluați și s-a întocmi un raport.

 

O5. Promovarea activităților și rezultatelor proiectului în cel puțin o publicație științifică și în cadrul unui eveniment de diseminare.

O5. A21, A22, A23, A24. Evenimentul de diseminare a activităților și rezultatelor obținute s-a organizat în data de 11.12.2023. În cadrul evenimentului au fost distribuite 100 kituri de materiale promoționale. Evenimentul a fost promovat articole apărut în presă (Deșteptarea).

https://www.desteptarea.ro/conferinta-finala-a-proiectului-moderninfrastudubc-coordonat-de-universitatea-vasile-alecsandri-din-bacau/?fbclid=IwAR2WBO7D2T-N0l3J0sSPCBC66k5Gbi6qFiUvzzfEiP-G-WXArvfuI351lhw

 Rezultatele colectate în urma procesului de screening au fost publicate într-un articol în revista  Gymnasium - Scientific Journal of Education, Sports and Health indexată în baze de date internaționale, în Vol. 24 No. 2 (2023)  https://gymnasium.ub.ro/index.php/journal/article/view/684

S-a realizat pagina web a proiectului https://mis.ub.ro/  care conține informații despre proiect, o zona de resurse de cercetare și resurse pentru intervențiile de tip multidisciplinar. Managementul proiectului s-a realizat pe toată perioada de implementare prin întâlniri de lucru periodice ale echipei de management cu experții desemnați, activități desfășurate cu asistență directă sau online. S-a întocmit 1 raport tehnic și financiar intermediar la data de 23.11.2023. S-a întocmit un raport final (raport de implementare) apărut pe pagina web a proiectului.

 

Indicatori asumați și realizați/activități asociate:

O1.(A1-A4) 2 baze de practică destinate instruirii studenților renovate și modernizate; O2. (A5-A8) 1 instrument de screening pentru identificarea dificultăților de ordin ocupațional, emoțional și fizic ale studenților; 1 aplicatie „EChivita” funcțională și utilă; 1 toolkit multidimensional (fizico-emoționalo-ocupațional); O3 (A9-A13) 1 hub de resurse pentru activități practice și de cercetare O4. (A14-A20) 15 profesori formați din perspectiva human centred design; 40 studenți formați cu competențe specifice intervențiilor multidisciplinare, interprofesionale și personale; 40 planuri de intervenție personalizate, aplicate, 1 raport evaluare studenți. O5. A21-A24 1 raport tehnic și financiar intermediar; 1 eveniment de diseminare a activităților și rezultatelor obținute cu peste 130 participanți pe data de 11.12.2023 promovat într-un articol apărut în Deșteptarea și pe pagina de facebook a universității; 1 articol științific publicat în revista  Gymnasium - Scientific Journal of Education, Sports and Health indexată în baze de date internaționale, în Vol. 24 No. 2 (2023); un raport final (raport de implementare) apărut pe pagina web a proiectului.

 

Indicatori de rezultat:

Optimizarea funcționalității infrastructurii UBc prin modernizarea și dezvoltarea bazelor de practică în vederea susținerii activităților de instruire necesare pregătirii și formării profesionale a studenților.

 

Acţiuni preconizate în 2024 din venituri proprii: continuarea dotării spațiilor modernizate în vederea pregătirii și formării profesionale a studenților și completarea permanentă a hub-ului de resurse pentru activități practice și de cercetare